Vážené učené kolegium, pacientka s CML ve studii HALF, ukončila po 7,5 letech Dasatinib, při předposlední kontrole dodatečně přiznala, že již od chvíle snižování dávky má bolesti hlavy, na dop. paní docentky jsem jí dal Prednison, po kterém bolesti neustoupily, stoprocentně jí nezabírají ani analgetika. Neurologická příčina (zatím) nebyla zjištěna, hypertensi nemá. Máte nějaké zkušenosti/radu? Děkuji.
Reakce: 2
Dobrý den, určitě je v první řadě potřeba vyloučit všechny alternativní příčiny bolestí hlavy, než je snižování dávky TKI. Syndromy z vysazení se častěji manifestují jako bolesti kloubů nebo myalgie. Mám pacientku, která si po zhoršení artralgii přímo vyžádala vrácení imatinibu do léčby. Takže pokud bude neurologické vyšetření negativní, analgetika ani prednison nezabírají, zkusil bych vrátit do léčby minimální dávku dasatinibu.
Další případy
Leukocytoza
Dobrý den, mám takovou zajímavou pacientku - 41let, přichází pro únavu, nadváhu, padání vlasů, bolesti hlavy, ztrátu menses, gynekologem odeslána k nám. Při vyšetření zjištěn pouze vyšší tlak a vyšší CRP 44,2, Leu 12,6 s norm. differenciálem (ZBV, TS...
Makrocytoza
Dobrý den, jsem praktická lékařka a chtěla bych se prosím zeptat. Pacientka 54 let má od r. 2022 izolovaně makrocytozu 104-105fl, MCH 35pg, bez anémie, bez další cytopenie. Odběry měla celkem tři a makrocytoza je stacionární. V lab. bez hepatopatie v...
Mladý pacient rezistentný na nilotinib
25 ročný pacient je sledovaný od 2/2023 s dg. CML, Ph pozit., bcr/abl pozit., typ transkriptu b2a2. Po iniciálnej cytoredukčnej liečbe hydroxyureou sme od 17.2.23 zahájili liečbu 2.generačným TKI nilotinibom v štandardnej dávke 600mg. Liečba musela b...
Dobrý den kolego,
s tzv. syndrom z vysazení jsem se u našich pacientů s CML při vysazování TKI setkala pouze dvakrát. Jedenkrát postačilo NSA a u jednoho pacienta Prednison v dávce 0,5 mg/kg. Určitě bych kompletovala neurologické vyšetření.